mandag 7. april 2008

Velkommen skal dere være!

Først og fremst vil vi ønske alle velkommen til denne informative bloggen om kafé- og utelivet i Bodø by.

Dette er hovedsakelig en blogg for de som interesserer seg for kulturlivet i Bodø. Her vil vi tilby vår ekspertise til alle dere lesere, slik at dere blir opplyst om hva som skjer i byen, og hva som rører seg innen kafélivet internasjonalt.

Vi skal blant annet gjøre analyser av forskjellige kafeer i byen, og komme med tester på alt fra kaffestandard til sittekomfort.

Dette var alt for nå, hilsen oss i crewet!

15 kommentarer:

Mathias Aavik sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mathias Aavik sa...

Bra at noen tar initiativ å lager en blogg for oss caféinteresserte.

Munnharpa sa...

Det setter vi pris på at du synes, og vi vil prøve å gjøre en best mulig jobb innenfor dette feltet (som vi anser som vårt spesialområde).

Dette skal være talerøret til kafeelskerne i byen, og vårt mål er å bedre tilbudet på lang sikt.

Takk.

Anonym sa...

Fet sie :D kan bli bra det her!

Munnharpa sa...

Det vil den bli med eksperter som oss!

Anonym sa...

Kjenner jeg er stolt av å være på dette nå!

Anonym sa...

Dette er fantastisk. Kjenner at kaffelysten strømmer til når jeg besøker den lune og varme siden deres. Stå på!
Hilsen Bjørnar Skoglund

Anonym sa...

Jeg er meget positivt stilt i forhold til dete prosjektet, og jeg har absolutt troen på at dette kan bli en sentral informasjonsportal for oss kaféinteresserte i nær framtid. Dog stiller jeg meg noe spørrende til hva kulturlivet i Bodø har til felles med kafélivet. Ikke at dette er to sterke motpoler, men jeg tør påstå at de ikke har mer til felles enn innebandy og curling muligens har. Kan noen utdype hvorfor dette står skrevet i ingressen på siden? Er kafélivet en egen kultur?

Munnharpa sa...

Thomas: Tror dette er en misforståelse, som kanskje også er forståelig på et vis. Vi har aldri villet skrive om selve kulturlivet i byen, men vi har ytret at vi er kulturelskere (som stod under headeren i går kveld). Dette var bare et påfunn fra designers side, og betyr ikke at vi skal skrive om kultur på generell basis.

Over til spørsmålet om det å gå på kafé er en egen kultur, så mener i alle fall vi at det er det. Det er vel så viktig at folk har et godt kafétilbud, som at det gis bevilninger til eksempelvis konserter, og som du nevner curling og innebandy. Det å gå på kafé er mer dagligdags, men det er likefullt kultur.

Jonas Rasch sa...

Det er jeg helt enig i.

Dette er et bra tiltak!

Anonym sa...

Nemlig. Da er vi enige, og min entusiasme for dette prosjektet har nok steget minst tre hakk høyere. Hvordan er dere stilt i forhold til pilsing på kafé? Er det tabu på dette (kaffe)forumet, eller er det noe vi kan inkludere i sterke grad når vi snakker om kafélivets gleder?

Dikter Lars sa...

Kafè livet må ikke bare bli assosiert med Kaffe. Kafè opplevelsen er hva du selv gjør den til! Jeg er svært positiv til pilsing på kafè, hvis du har kommet deg til rette med en gruppe fine mennesker og dere nyter prakten av kafèlivet, hvorfor ikke gjøre det enda bedre med å nyte en pils?

Kafèlivet har mange gleder, men du er og med på å velge dine egne gleder!

Mathias Aavik sa...

Det er vel ikke lenge til ølteltet kommer opp utenfor SAS-hotellet. Der skal i hverfall jeg tilbringe mange varme sommerdager, med mye utepilsing.

Anonym sa...

forr ei super side!

woop, orra

Mathias Aavik sa...

Hyggelig at siden falt i smak.